thuis - Reisverslag uit Indijk, Nederland van Jonneke Brunet - WaarBenJij.nu thuis - Reisverslag uit Indijk, Nederland van Jonneke Brunet - WaarBenJij.nu

thuis

Door: Jonneke

Blijf op de hoogte en volg Jonneke

07 Juli 2011 | Nederland, Indijk

Hamburg, met al zijn drukte, festivals, feestgangers, toernooien en overvolle hotels achter de rug gelaten en langs de Elberoute met de wind in de rug (kracht 5!), in de miezer en kou (13 graden)verder naar de volgende Hanzestad: Lüneburg. Bushokjes om te schuilen zijn in dit gebied schaars, evenals een gelegenheid om koffie te drinken, maar om 1200 dan toch in een heerlijk beschut hokje met bank even pauze (alweer ruim 40 km afgelegd).
Via een bliksemaktie van twee duitse vriendinnen kreeg Don zijn "handy" (mobiel) terug die hij ongeveer 5 km daarvoor had verloren. De één had 'm gevonden, een passant had 2 radfahrer mit gepäck richting Lünenburg herkend, en de andere vriendin moest toch die kant op. Terugbezorg in Radowick, terwijl we zaten op te warmen en (heerlijk) te lunchen bij de Italiaan.
Gaandeweg besloten het weerbericht goed tot ons door te laten dringen en dan een besluit te nemen. Zoals we vaker gezegd hebben: als het niet gaat, neem je de trein terug. En inderdaad, het weerbericht was niet veel beter. In de plensregen arriveerden we via de bemiddeling van de VVV in een prima hotel, met salzthermen. Dus zwemmen, terwijl het buiten volop bleef gieten.
De Deutsche Bahn, ook hier op trajecten geprivatiseerd, kampte met stakingen, maar toch voor de volgende dag kunnen boeken naar NL, waar de zon steeds beter ging schijnen naarmate we verder naar het westen reden. De trein tussen Hamburg en Münster was overvol, onder andere met uit Hamburg terugkerende feestgangers. En noot: alle drie de duitse treinen hadden (enige) vertraging, maar de NS (Enschede-Den Haag) reed het gehele traject stipt op tijd. Bij elkaar ruim 700 km in 8 fietsdagen.
En vandaag gaan we de reisbagage in Indijk weer uitpakken en opbergen.
Uiteindelijk hebben we tegen de 2000 km gefietst, als je tenminste de dagtochtjes tussendoor meetelt. Tijd voor een onderhoudsbeurt!
en voor wie nieuwsgierig is naar meer foto's: https://picasaweb.google.com/jonneke.brunet/FietsenNaarBregenz2011?authkey=Gv1sRgCLvJj-vTyJWe5AE&feat=email#