Het klussen voorbij - fakansje! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jonneke Brunet - WaarBenJij.nu Het klussen voorbij - fakansje! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jonneke Brunet - WaarBenJij.nu

Het klussen voorbij - fakansje!

Door: Jonneke

Blijf op de hoogte en volg Jonneke

14 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Terug zijn uit Bregenz, kijken we tevreden terug op zo'n 1000km fietsen door enorm afwisselende landschappen. Om een beetje af te kicken zijn we met hemelvaart van Alkmaar, via Bergen, Schoorl, Egmond, Castricum, Krommenie Haarlem, Bennebroek, Leiden naar Leidschendam gefietst. Als een zonnetje!
Verder hebben we onze dagen gevuld met klusjes. Zowel in Leidschendam als in Woudsend. De laatste (?) grote verhuisbewegingen L-Fr en Fr-L zijn achter de rug, de laatste dozen uitgepakt, de meeste dingen hangen, geven licht, zijn gesorteerd, weggegooid, opgeborgen of wat dan ook.
De administratie is weer in beeld evenals de financien. Merkwaardig, dat bij het passeren van een onroerend goed bij de notaris, de verkoper nog geen geld krijgt. Voor de koper is dan alles wel rond, maar de financiele afwikkeling vindt volgens de notaris pas plaats na het inschrijven in de registers van het Kadaster. Leuk, die zit dan lekker op de rente, in ons geval 5 dagen. Toch nog eens uitzoeken of dat klopt. Ook dit soort financiele afwikkeling opgepakt, dat is toch mooi meegenomen, anders hadden we dat pas bij terugkomst uit Italie kunnen doen. En dan nu, nu er ook geen andere gegadigden zijn om lekker een weekje aan het water te zitten, zijn we dan op vakantie in eigen huis. Daar blijven we nog zo'n anderhalve week.
Om het eind van het geklus en het begin van (weer) een stuk vakantie te vieren vanmiddag heerlijk gefietst. Langs bekende en onbekende weggetjes, eerst naar de Poiesz in Balk voor die heerlijke romige karnemelk en romige yoghurt van Friesche Vlag, daarna langs de Luts, door de Bremer Wildernis, langs Kippenburg, Hemelum, Galamadammen, en terug langs de Fluessen.
De verhuur van Solex in Koudum is een succes, we zijn zeker 6 groepjes tegen gekomen in het Gaasterland die er met de Solex op uit waren. Iets voor een bedrijfsuitje!
Ben benieuwd waarmee Friesland ons nog meer gaat verrassen.

• 15 Juni 2011 - 11:19

Piet En Maria:

geniet maar lekker in Friesland, wij doen dat zelfde in Portugal!!