Toplocatie aan de Elbe - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Jonneke Brunet - WaarBenJij.nu Toplocatie aan de Elbe - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Jonneke Brunet - WaarBenJij.nu

Toplocatie aan de Elbe

Door: Jonneke

Blijf op de hoogte en volg Jonneke

01 Juli 2011 | Duitsland, Hamburg

Het noordduitse landschap is niet enorm opwindend qua hoogteverschillen, maar toch is er genoeg afwisseling te vinden om het fietsen leuk te maken en te houden. Landbouwgebieden, fruitteelt, de "frisse"lucht van intensieve veehouderij, vergezichten over rivieren en beekjes, afgewisseld met bossen en schilderachtige dorpjes met vakwerkhuizen. Dinsdag, de dag waarop onweer voorspelt was in Sögel nog een mooi voorbeeld gezien van een zeer symetrisch aangelegd Jachtslot met park. Na deze hittedag (ruim boven de 30 graden) eindelijk wat afkoeling (die uiteindelijk extreem doorsloeg, maar goed).
Donderdag 30 juni Bremen kort bekeken en overnacht in Badenstett. Vrijdag een schitterend bewaarde Hanzestad Stade waar we gelunched hebben. En toen door naar Hamburg.
Geen bed te krijgen volgens de VVV omdat er een schlagerfestival was, een halve marathon en nog een ernorm evenement, maar wij zitten heerlijk op een prachtige locatie. Richting Reperbahn verwezen door de VVV, misschien is daar iets, zagen we een bordje van Hostelling International. Dus richting jeugdherberg, waar net een afzegging binnen was gekomen. Mazzel! Een tweepersoonskamer in de binnenstad - voor kenners bij St Pauli - op een heuvel, en eerste rang uitzicht op de haven. Na het eten op de fiets de stad verkend, en nog snel een boodschapje gedaan in één van de "weltstathäuser" van Karstadt. Wat een collectie! en een hoogst moderne inrichting op alle afdelingen/etages. Genieten dus, maar helaas, om 20.00 gingen de deuren dicht. Nog wat verder rond gefietst. Inderdaad feestgedruis alom.

• 01 Juli 2011 - 19:17

Mieke Veenenbos:

Hoi Jon en Don,

Zo te lezen hebben jullie het naar je zin. Duitsland is een lekker fietsland.
    Wij hebben deze week veel onweer. Vanochtend doornat geregend met skiffen. Kop en schotels op het water. Ook mooi, maar nat en koud.
    Guess what! Ik ga de Thames roeien met R.V. De Geeuw. Twee wherry's met een vaste walploeg. Tentje mee.
    Mieke

• 01 Juli 2011 - 20:38

Ina:

Snap je in ieder geval, waarom het moeilijk is om uit Hamburg te vertrekken!! We hopen dat jullie zaterdag niet al te slecht weer hebben. We zijn in ieder geval thuis voor het geval jullie mochten verdwalen.(Rabenhorst 32, 040 5365772)