Weer op weg - Reisverslag uit Vlagtwedde, Nederland van Jonneke Brunet - WaarBenJij.nu Weer op weg - Reisverslag uit Vlagtwedde, Nederland van Jonneke Brunet - WaarBenJij.nu

Weer op weg

Door: Jonneke

Blijf op de hoogte en volg Jonneke

26 Juni 2011 | Nederland, Vlagtwedde

Inderdaad, we zijn weer aan het fietsen. Met een boekje (hanzeroute deel 1) en wat kaarten van de Duitse wielerbond, omdat die ook trein- en Bett & Bikegegevens heeft. Zo hopen we richting Hamburg te fietsen en dan langs de Elbe en de Havel richting Berlijn. Gisteren met behoorlijk wat miezer en echte regen gestart,vandaag (zondag) prachtig weer. Na het open Friese landschap van het "lege midden" kwamen zaterdag we langs Beetsterzwaag (Lauswolt, waar het Regeerakkoord van het vorige kabinet is gesmeed) in Bakkeveen aan waar alle beschikbare B&B bezet bleken. Eind juni, begin juli volop dorpsfeesten waar ex-dorpelingen voor terugkomen.
Maar via bemiddeling van een hele aardige Friese campinghouder kwamen we bij een echtpaar dat bijna hun bed en brochje af had. Proefkonijn dus. Werkelijk een subliem adres. Vandaag ging de route langs allerlei heide, te beginnen met de Durwaldsterhei, vennetjes, heidevelden, bossen en andere prachtige natuurgebieden.
Nationaal Park de Drentse Aa bijvoorbeeld en nog meer.
Nu zitten we in het stroomgebied van de Ruiten Aa. En steeds wisselt het landschap en de begroeiing en begrazing. Ons land is prachtig. Dit stukje natuur in de uiterste ZO-punt van Groningen is nog niet zo bekend, iedereen denkt aan aardappelmeel, strokartonfabriek en Fre Meis en heeft een kaal land met kanalen in gedachten. Dat beeld klopt zeker niet. De moeite van een vakantie waard! Morgen in elk geval Bourtange. Een vesting naar ontwerp van Menno van Coehoorn. En dat terwijl we afgelopen maandag nog bij het praalgraf van deze vermaarde vestingbouwer in Wijckel langsliepen.

• 28 Juni 2011 - 18:46

Piet En Maria:

Wat gezellig om weer een berichtje van jullie lezen en dan ook nog wel uit dat mooie Noord Nederland. In middels hebben jullie Bourtange gezien en Nederland verlaten. Veel fietsplezier!! houd ons maar weer op de hoogte van jullie belevenissen. Hier valt het noodweer heel erg mee. Hopelijk bij jullie vannacht en morgeochtend ook.