Langs de Rijn en verder - Reisverslag uit Bruchsal, Duitsland van Jonneke Brunet - WaarBenJij.nu Langs de Rijn en verder - Reisverslag uit Bruchsal, Duitsland van Jonneke Brunet - WaarBenJij.nu

Langs de Rijn en verder

Door: Jonneke

Blijf op de hoogte en volg Jonneke

25 Mei 2011 | Duitsland, Bruchsal

Meest bijzondere van de afgelopen dagen was de fiets die met volle bepakking over het muurtje langs het fietspad hing. Bleek van een Amerikaanse student te zijn die was gaan slingeren door kramp inzijn arm. Vervolgens vijf meter naar beneden was gevallen. Allemaal steen, dus keihard. Notruf is ook in Duitsland 112. Hoe het met hem is weten we niet, maar in elk geval kon hij nog praten: holy crap, en dat herhalen. Gelukkig kon hij nog praten, want het had slechter kunnen aflopen. Moesten er nog lang aan denken, maar weten ook niet naar welk ziekenhuis hij uiteindelijk is gebracht. Helm ophouden dus! Van vitaal belang, dat hebben we gezien.
Geslapen bij de jeugdherberg in Sankt Goar, vlak voor Loreley.
De Rijn is een leuke, drukke rivier, met een fietspad erlangs. De bordjes en overige faciliteiten zijn duidelijk minder dan langs de Donau, en er fietsen ook (veel) minder mensen, maar wij vonden het minstens zo interessant.

De volgende dag niet allen leuk langs de Rijn maar ook door de wijnstreek van Rijnhessen! Nog een afstekertje door het binnenland aan de oostkant (weer een veerboot), allemaal heel afwisselend en dinsdag 24 mei weer aan de Rijn overnacht in Gernsheim.

Woensdag 25 mei door een aardige, maar niet opwindende streek naar Heidelberg, lekker warm gelunched. Blijft een prima concept.
Na Heidelberg door een geweldig woud.
In Sankt Leon/Rot nog een kopje koffie gedronken, en van de barhoudster een gastenboekje van Hollandse passanten mogen vullen. Allemaal Reitsma gangers, zo lijkt het.
Nog even door naar Bruchsal, waar we in een luxe appartement terecht zijn gekomen. Bruchsal is een aardig historisch stadje, niet opwindend, maar vriendelijk. De afgelegde afstanden zijn een beetje al te dol, op 25 mei was het 116 km.
Daarna is het uit met het platte vlak en gaan we Swabische Alpen in. Ben benieuwd.
Mooi, die kamerbehandeling van het wetsvoorstel Uniformering loonbegrip! Lieve collega's houden me van deze laatse horde gelukkig op de hoogte. Ben benieuwd naar de teksten, maar weet me nog wel te bedwingen en kijk niet op internet.
Fabienne, het is jammer, met de iPad ondersteunt geen flash, dat programma is nodig om foto's te plaatsen. Ben speciaal in Nijmegen nog naar een istore geweest, omdcat het me niet lukte. Prutapparaat!

• 25 Mei 2011 - 20:38

Ineke:

Nou, met zulke 100+ etappes snellen jullie zuidwaarts! Jammer, dat het niet lukt om foto's te plaatsen.
    slaap lekker, Ineke

• 27 Mei 2011 - 08:59

Piet En Maria:

Wat reizen jullie toch snel! Ongelooflijk dat jullie meer dan 100 km op een dag fietsen. Fijn dat we kunnen opzoeken waar jullie nu zijn en de foto's houden we wel te goed. Wees voorzichtig en pas goed op jezelf :-).

• 27 Mei 2011 - 20:55

Anneke:

Meer dan 100 km per dag, kunnen jullie nog wel op het zadel zitten?
    Klinkt goed zo'n reisje langs de Rijn (Rijn, Rijn...). Heeft het nog hard gewaaid?

• 28 Mei 2011 - 12:45

Riëtte En Sjaak:

Hoi dame en heer, wij zijn nét terug van een fantastische vakantie in Turkije, waar we, als ik jullie verslagen lees, gedurende 10 dagen heel wat minder inspanningen hebben verricht dan jullie ;-) Ben benieuwd hoe het fietsen in de Swäbische Alpen gaat verlopen, maar als ik zie wat jullie voor afstanden afleggen zal dat vast geen problemen opleveren! Ik neem aan dat jullie je af en toe toch ook wel gelaafd hebben aan de heerlijke wijnen die daar in de Rijnstreek te koop zijn...
    Succes verder, ben benieuwd naar jullie volgende verslag!

Groet, Riëtte en Sjaak

• 30 Mei 2011 - 10:14

Linda P:

Ha die Jonneke,

Heerlijk voor je dat je met Don zo'n mooie en lange tocht maakt. Eindelijk een tijdje geen fiscaliteiten aan je hoofd. Nu word je lekker moe van het goede leven en de inspanning ;0).
    Doe voorzichtig en geniet ervan!
    Ik volg jullie.
    Groet, Linda