Vijf etappes verder - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Jonneke Brunet - WaarBenJij.nu Vijf etappes verder - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Jonneke Brunet - WaarBenJij.nu

Vijf etappes verder

Door: Jonneke

Blijf op de hoogte en volg Jonneke

22 Mei 2011 | Duitsland, Remagen

Zo, we zijn lekker aan het fietsen. Behalve die hoogteverschillen. Vandaag ruim 300 omhoog en gelukkig ook omlaag. Ook het kaartlezen van onze spoorzoeker gaat steeds beter. Donderdag zijn we via de Waaldijk (leuk huis voor Gert en Corry) naar Nijmegen gefietst - met een afstekertje naar Amerongen om koffie bij Annalie te drinken en nog wel op hun trouwdag.
Gezellig met Michiel gegeten. Vroeg vertrokken en via de OOijpolder, Gennip, richting Roermond. In Swalmen - na een rondje om de kerk in het belendende dorp - in een tent op een natuurcamping geslapen als eerste voor B&B-houdster Berta van de Raaijhof. Was een succes, lekker frisse lucht.
Inmiddels weer bij op het schema van Reitsma, via herkenrath de Roer van Roermond(niet de Ruhr) opgepakt en over grondachtige zandwegen langs een heel natuurlijke rivier gefietst.

Tussen de middag warm eten en savonds een boterhammetje is een prima combinatie, vooral als de bed and breakfast in een uithoek ligt. Ook later blijkt dit een superconcept. Je stapelt je koolhydraten voor het moment dat je ze nodig hebt.
Kwam prima uit zaterdagavond, het was een dorp van 600 zielen waar alleen een station was, maar geen café of zo.
Etappe 5 heeft ons van de Roer richting de Rijn gebracht. We zitten nu in Remagen. Boven in het dorp,dus toch nog pittig omhoog. Briljant onderkomen, met eigen terras en huiskamer.

• 23 Mei 2011 - 13:15

Fabienne:

Mooi avontuur!! Maken jullie nog wat leuke fotos?

groetjes uit Helsinki, Fabienne

• 23 Mei 2011 - 18:40

Piet En Maria:

Bedankt voor de update. Zijn jullie nu in Duitsland? Dat kun je aanpassen als je een nieuw bericht opmaakt. Anders lijkt het dat je over 46 dagen nog in Leiden bent. Dat is namelijk nu jullie "huidige locatie". Heel veel fietsplezier en de groeten van alle Hoogenbomen. Op de verjaardag van Piet kwam jullie reis natuurlijk uitgebreid ter sprake. Iedereen is vol bewondering. Veel succes en tot mails!!

• 24 Mei 2011 - 15:23

ULB-team:

Wij zijn op weg naar loonsomheffing. Slot-etappe in de Eerste Kamer. Groet en goede reis!