Eerste deel Reitsma is uit - Reisverslag uit Bregenz, Oostenrijk van Jonneke Brunet - WaarBenJij.nu Eerste deel Reitsma is uit - Reisverslag uit Bregenz, Oostenrijk van Jonneke Brunet - WaarBenJij.nu

Eerste deel Reitsma is uit

Door: Jonneke

Blijf op de hoogte en volg Jonneke

31 Mei 2011 | Oostenrijk, Bregenz

Na een rustdag in Bruchsal op donderdag, zijn we vrijdag verder gegaan. Beide dagen druk contact met de notaris, die een foutje had gemaakt, en dat we - met enige coulance - gelukkig op afstand konden rechtzetten. Met dank aan een internetcafé in Pforzheim, daar konden we printen en faxen. Zijn benieuwd of de overdracht 1 juni goed gaat!
vrijdag van Bruchsal naar Aidlingen, een klein dorpje in de Swabische Alpen. prachtige omgeving! Superlatieven gebruiken is niet slim, want met het stijgen van de dagen
We zijn met een stralend blauwe lucht door een aantal schitterende dalen gereden, zoals als laatste het Deggerhausental. Lang, rustig, alsof de tijd stil staat. Die dalen lopen langzaam af, in dit geval naar de Bodensee. Op de achtergrond de Alpen, met sneeuw op de toppen. En daar drijft dan ook nog een levensgrote Zeppelin doorheen. Blijkt van een fabriek in Friedrichshafen (aan de Bodensee) te zijn. Een enorm complex, maar zo te zien succesvol. Dat is wel wat anders dan het middenrijngebied, waar toch heel wat economische malaise te zien valt. Veel lege fabrieksterreinen, verval.

Voordat je langzaam naar beneden suist moet je eerst omhoog. En dat is een missie, althans voor mij is het dat zeker. Of zoals een collega-Reitsma fietser het zei: ik fiets in Nederland veel met mijn vrouw, maar dit is niets voor haar. Stijgen, wind tegen en regen is niets voor vrouwen. Ik kan hem/haar geen ongelijk geven. Wat mij betreft komt daar de hitte bij. Regen hebben we nog niet echt gehad, en dat is maar goed ook, want ik heb mijn prachtige regenjack bij Michiel laten liggen.

  • 31 Mei 2011 - 08:34

    Ineke:

    Nou, jullie gaan wel razendsnel naar het zuiden! Gelukkig, dat je nu weet wáár het regenjack ligt. Net als toen in Zutphen, vind je vast wel een Zeeman-achtige winkel waar je een eenvoudige vervanging kan aanschaffen.
    Geniet toch maar van de bergen, ook al gaan de wegen omhoog en omlaag,
    liefs
    Ineke

  • 31 Mei 2011 - 09:59

    Roely:

    Maar het blijft een bijzondere ervaring, het fietsen in Europa. Op een gegeven ogenblik wen je aan stijgingen. Stap jij af, Jonneke? Dat deed en doe ik wanneer
    het me te veel werd/wordt.
    En dan het fijne gevoel bij aankomst op weer een mooie plek! Vanaf 6 juni zijn wij onderweg naar Schotland voor een tocht(ruim 5 weken).
    Ik beschrijf onze reis in een dagboek.
    (ouderwets).
    veel sportieve groeten,
    Roely en Jan

  • 31 Mei 2011 - 19:10

    Chris:

    Klinkt uitdagend en mooi. Veel succes!!

  • 01 Juni 2011 - 12:32

    Carin:

    Hallo, Jon ik kreeg net een skype bericht van je binnen dat ik even helemaal niet begrijp.
    Heb ik iets gemist?
    Laat even weten, anders bel ik je later!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jonneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 11604

Voorgaande reizen:

16 Januari 2013 - 18 Februari 2013

Nieuw Zeeland

18 Mei 2011 - 08 Juli 2011

reis met reitsma, maar dan anders

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: