Arrived in paradise - Reisverslag uit Manado, Indonesië van Jonneke Brunet - WaarBenJij.nu Arrived in paradise - Reisverslag uit Manado, Indonesië van Jonneke Brunet - WaarBenJij.nu

Arrived in paradise

Door: Fabienne

Blijf op de hoogte en volg Jonneke

05 Juli 2005 | Indonesië, Manado

Jakarta
Gelukkig was het hotel wat mama voor ons geboekt had nogal luxe, want de jetlag was behoorlijk. Het zogenaamde Dusit Mangga Dua Hotel in de wijk Mangga Dua is het summum op winkel gebied.. we hebben nog nooit zoveel waar bijelkaar gezien! De electronics mall zat vol mannetjes die op de gangapaden van de mall computers zaten te schroeven.. breedbeeld laptops.. alles wat je je kan wensen op het gebied van electronics. Zo ook een mall met kleren etc.

Nadeel was wel dat het om 19.00 dicht ging en alles op slot. Dus er was ook niet echt gelegenheid tot eten. En geen bintang ..
Dus maar weer in de bajai naar Jalan Jaksan, om daar tussen andere reizigers te eten voor een prima prijsje, 5 eur met zijn tweeen incl. drank.

In Jakarta hebben we zoveel mogelijk cultuur opgesnoven, zo zijn daar het jakarta museum, het wayang museum en natuurlijk het maritieme museum. Een grondige tour door de haven leverde ons alle ins en outs over de schoeners op. Het meest frappante was dat tijdens de bezoekjes aan al deze dingen we steeds dezelfde gollanders tegen kwamen.. Touristen uit andere landen hebben we niet gezien, wel werden we een keer voor amerikanen aangezien... We gingen de middag voordat Chris aankwam lunchen in cafe Batavia, dit was echt een top-lunch. De stijl van het gebouw was erg koloniaal; donker teak hout, witte lakens, hoge ramen, en de aankondiging van de geboorte van Beatrix (hoera, hoera, hoera) hing aan de muur.

Chris hebben we op zondag avond van het vliegveld gehaald :) Op aanraden van de mevrouw van het reisbureau hebben we hem maar het hotel binnengesmokkeld en op Paul op de grond laten tukken. We konden natuurlijk maar met twee personen ontbijten.. en dat was jammer.. want er is genoeg te beleven bij het ontbijt buffet.
Nadat we naar een tafel waren geleid door een managende vrouw werden we direkt geholpen door een indonesier die vroeg of we koffie of thee wilden hebben. Paul had zin in koffie en thee en zei daarom tegen deze; both please. Wat doet die kerel; hij schenkt eerst het kopje halfvol met thee, om het kopje vervolgens af te toppen met koffie???!!!!

Om het kort te houden, Jakarta is een wereldstad met onwijs veel smog, alles te koop, drie toeristische attracties die we allemaal gezien hebben en veel verkeer! We waren blij dat we maandag avond met een cheap airline naar Manado konden vliegen!

Manado
Gisteravond zijn we dan eindelijk gearriveerd in Manado, waar we werden opgehaald door Jessica, haar zus en vrienden van hen. Wat een rust hier! Wat een sterrenhemel! De gastenkamer voor ons drie is perfect en het uitzicht dat we vanmorgen als eerste zagen, is fantastisch! Foto's volgen.

Vandaag hebben we eindelijk wat gechilled om bij te komen van de reis. De gezondheid loopt niet al te best, dus dat is wel nodig. Paul heeft nergens last van en eet en probeert alles! (tuurlijk zegt hij..)

Vanavond zijn we uitgenodigd om verse krab te komen eten in het beste restaurant in de stad bij de vrienden van Evelyne. Morgen gaan we een duikcursus regelen.

We zijn tegenwoordig ook bereikbaar op 0062 852 404 64632.

Tot een volgende keer!!
groetjes Chris, Paul en Fabienne

• 05 Juli 2005 - 17:52

Jonneke:

't klinkt allemaal prima. Alleen die gezondheid is wat vaag, maar ik neem aan dat het vreemde eten zorgt voor darmproblemen. En behalve de rust van Manadoo (hoezo, met 260.000 inwoners?) vergeleken met Jakarta en zijn smog?
    Zijn razend benieuwd en duiken steeds op de computer of er al wat te lezen valt. Chris ook al bijgekomen van de jetlag?

• 05 Juli 2005 - 18:18

Willeke:

He vakantiegangers, een leuke manier om op de hoogte gehouden te worden. Jullie (schoon)mama vroeg al de dingen die ook mij bezighielden. Ik hoop dat elke bush een internetcafe heeft want ook wij zijn dol op jullie avonturen

• 08 Juli 2005 - 05:50

Michiel:

heej allemaal,
    ik ga nu weer naar a'dam om verder te gaan met men trainingsperoide daar. heb dit weekend in tilburg getraind toen een dagje thuis en toen naar a'dam. ik was vandaag ff thuis om te laten wassen enzo. zometeen (half 10) gaan we roeien met diederick simon op slag. Hij zat in de zilveren 8 van athene, gaat hij even laten zien hoe et meot :P. zondag is de ouderbijeenkomst om 13.00 uur dus mam en pap als ik dan mee terug zou kunne rijden... zou wel fijn zijn. hoop dat julie (paul,feb,crhis) veel plezier hebben in indonesie. en we zien jullie nog wel ik moet nu gaan

ltr brunetje